Reynold Reynolds The Lost

Od 19 maja do 15 czerwca 2012 roku | Galeria Arsenał w Białymstoku

The Lost jest dziełem, które skupia się na analizie historii kultury poprzez rekonstrukcję historycznego artefaktu. Ponieważ film nigdy nie został ukończony, Reynolds z zespołem stanęli w obliczu delikatnego i skomplikowanego zadania montażu znalezionego materiału filmowego, które wymagało od nich zarówno pokonania trudności technicznych, jak i wykazania się wrażliwością społeczną i historyczną.

Group Portrait- Residents of Troika, Die Verlorenen from a found negative, 1933, 4"x 5"/ 12,2 x 12,7 cm digital print, 2011, size variable (źródło: materiały prasowe)

Group Portrait- Residents of Troika, Die Verlorenen from a found negative, 1933, 4"x 5"/ 12,2 x 12,7 cm digital print, 2011, size variable (źródło: materiały prasowe)

Prowadzony przez Artstudio Reynoldsa projekt The Lost dotyczył rekonstrukcji i badań nad filmem Die Verlorenen, odkrytym na Syberii w 1987 roku. Pochodzący z wczesnych lat 30. film został znaleziony w olbrzymiej skrzyni wraz z innymi intrygującym obiektami, jak instrumenty medyczne, szkicowniki, stosy notatek oraz fotografie przedstawiające – jak się wydawało – grupę kabaretową. Znalezione taśmy filmowe były w wielu miejscach mocno zniszczone i od 2011 roku Reynolds ze swoim zespołem pieczołowicie je odtwarzał. W rezultacie ujawniony został niezwykły materiał, który okazał się komercyjnym filmem o wampirach.

Reynolds nie tylko umożliwia niezwykły wgląd w obrzeża komercyjnego przemysłu filmowego, ale również ułatwia dalsze badania nad historią produkcji oraz cenzury filmowej na początku lat 30. The Lost jest bezpośrednim angielskim tłumaczeniem tytułu Die Verlorenen (Zagubieni), ale w szerszym ujęciu projekt przywraca narrację tych filmowców oraz peryferyjnych grup, które zostały wycięte z filmu przez brutalną cenzurę lub utracone w wyniku zniszczenia taśm.

Na podstawie nielicznych informacji, które zachowały się w archiwach, udało się ustalić, że Die Verlorenen było pierwszą próbą reżyserską uznanego operatora filmowego. Jednak w Niemczech wczesnych lat 30. dzieło, którego akcja toczy się w kabarecie i przedstawia środowisko bohemy berlińskiej, nie mogło oczywiście uniknąć ingerencji ze strony państwa. System cenzury przemysłu filmowego istniał w Republice Weimarskiej od lat 20. XX wieku i początkowo był podyktowany głównie względami moralnymi, zwłaszcza chęcią kontrolowania treści o charakterze seksualnym. Wraz z narodzinami narodowego socjalizmu, cenzura filmowa objęła również tematykę społeczną i polityczną. W momencie ustanowienia obowiązkowego członkostwa w Reichsfilmkammer (Izba Filmowa Rzeszy), w 1933 roku, przemysł filmowy był już całkowicie kontrolowany. Nagle produkcja filmu takiego jak Die Verlorenen stała się niemożliwa – nie tylko z powodu cenzury, ale również ze względu na ogólną sytuację w przemyśle filmowym, w którym zakazano pracy Żydom i cudzoziemcom.

Reynold Reynolds, „Lost” (źródło: materiały prasowe)

Reynold Reynolds, „Lost” (źródło: materiały prasowe)

The Lost prezentuje te części Die Verlorenen, które udało się zrekonstruować, oraz wybór przedmiotów związanych z filmem. Przedstawia również rezultaty badań materiałów archiwalnych dotyczących zarówno cenzury filmowej w okresie narodowego socjalizmu, jak i okoliczności powstania tego fascynującego artefaktu – niezwykłego filmu z lat 30., który aż do tej chwili nie mógł wejść do historii kina.

Reynold Reynolds – The Lost
Od 19 maja do 15 czerwca
Galeria Arsenał
Mickiewicza 2
Białystok

Dodaj komentarz

Cytaty


Magazyn

Polecamy

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR