• 2016-04-22

Red Poppy Fields

Od 28 kwietnia do 17 czerwca 2016 roku | Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej w Słupsku

Projekt Red Poppy Fields odzwierciedla burzliwą historię Europy i związki przyczynowe pomiędzy ideologią i gospodarką, polityką i wojną. Poprzez wystawy i spotkania dyskusyjne dokonuje on przeglądu przyczyn i skutków I wojny światowej i jej szerszych implikacji społecznych, politycznych, gospodarczych i kulturalnych.

diSTRUKTURA, „Locus Suspectus” (źródło: materiały prasowe organizatora)

diSTRUKTURA, „Locus Suspectus” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Skupiając się przede wszystkim na fotografii i filmie, kuratorzy i artyści przedstawiają różne poglądy na tamte historyczne wydarzenia i odkrywają paralele między przeszłością i teraźniejszością. W projekcie biorą udział partnerzy z Węgier, Polski, Słowacji i Słowenii, a więc z krajów, które były zaangażowane w wojnie głównie po stronie C.K. Austro-Węgier. Jednak uczestnicy projektu starają się patrzeć na te zjawiska z szerszej perspektywy ogólnoeuropejskiej.

Red Poppy Fields. Obraz Wielkiej Wojny we współczesnej fotografii koncentruje się także na kluczowych elementach roli fotografii w początkach XX wieku, kiedy powstawała fotografia lotnicza i zaczynał się rozwijać fotoreportaż oraz na znów aktualnych kwestiach cenzury, nadzoru i wykorzystywania fotografii przez propagandę w dzisiejszej epoce cyfrowej. Zestawiając fotografię współczesną i historyczną, projekt dotyczy statusu fotografii jako medium w obu okresach, sto lat temu i obecnie, jak również jego roli i znaczenia w kultywowaniu pamięci i prowadzeniu dyskursów historycznych. Dla tej sprawy ogromne znaczenie mają wyjątkowo zdywersyfikowane sposoby podejścia współczesnych artystów i fotografów, zajmujących się w swojej pracy postrzeganiem i przedstawianiem dawnych zdarzeń.

Fot. Laura Ciarabellini (źródło: materiały prasowe organizatora)

Fot. Laura Ciarabellini (źródło: materiały prasowe organizatora)

Projekt jest wspierany przez Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki oraz przez lokalnych sponsorów, takich jak SKICA (Słoweńskie Centrum Informacji i Kultury w Wiedniu) i jest realizowany we współpracy z renomowanymi partnerami regionalnymi: SEDF, Bratysława; Dom Fotografii i Stowarzyszenie Fotografików Węgierskich, Budapeszt; Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej, Słupsk; Galeria Photon, Lublana-Wiedeń.

Maria Smejkal, „Instant Inspiration” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Maria Smejkal, „Instant Inspiration” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Zbiorowa wystawa Red Poppy Fields będzie prezentowana w sześciu miastach Europy Środkowej (w Bratysławie, Budapeszcie, Lublanie, Pradze, Wiedniu i Słupsku).

Artyści: Hassan Abdelghani (Chorwacja), Anikó Bodor (Węgry), András Bozsó (Węgry), Lara Ciarabellini (Włochy), diSTRUKTURA (Serbia) i Barbi Marković (Austria/Serbia), Peter Hebeisen (Szwajcaria), Radenko Milak (Bośnia i Hercegowina) & Roman Uranjek (Słowenia), Jonathan Olley (Wielka Brytania), Borut Peterlin (Słowenia), Darije Petković (Chorwacja), Martin Piaček (Słowacja), Bonnell Robinson (USA), Károly Sándor Áron (Węgry), Pavel Maria Smejkal (Słowacja), Antal Tarjáni (Węgry), Vladimír Židlický (Czechy).

Red Poppy Fields. Obraz Wielkiej Wojny we współczesnej fotografii
Od 28 kwietnia do 17 czerwca 2016 roku
Wernisaż: 27 kwietnia 2016 roku, godzina 18.00
Kuratorzy: Miha Colner & Dejan Sluga (Lublana)
Kuratorzy wspierający: Michaela Bosáková (Bratysława), Katarzyna Majak (Warszawa), Gabriella Uhl (Budapeszt)
Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej w Słupsku (Galeria Kameralna)

Dodaj komentarz

Cytaty


Magazyn

Polecamy

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR