• 2016-10-24

V Międzynarodowe Biennale Grafiki Cyfrowej – Gdynia 2016

Od 20 października do 20 listopada 2016 roku | Pomorski Park Naukowo-Technologiczny w Gdyni

Grafika cyfrowa należy obecnie do najszybciej rozwijającej się dziedziny, której osiągnięcia są analizowane i rozpowszechniane w szerokich kręgach artystów i zwolenników nowych mediów na całym świecie. Z racji możliwości, jakie nam oferuje, prace, które obecnie powstają, najpełniej oddają istotę XXI wieku, stąd tak intensywny rozwój i ogromne zainteresowanie we wszystkich ośrodkach współczesnego świata.

I Nagroda: Barbara Kasperczyk-Gorlak za zestaw prac z cyklu „Społeczeństwo XX wieku”: „marsz I” i „marsz II” (źródło: materiały prasowe organizatora)

I Nagroda: Barbara Kasperczyk-Gorlak za zestaw prac z cyklu „Społeczeństwo XX wieku”: „marsz I” i „marsz II” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Ekspozycja będzie gościła artystów między innymi z Francji, Grecji, Indii, USA, Kanady, Norwegii, Wielkiej Brytanii, Izraela, Japonii, Chin, Finlandii, Estonii, Czech. Skala przedsięwzięcia, ranga twórców, którzy wezmą w nim udział, nie mają obecnie swojego odpowiednika w kalendarzu przeglądów tej dyscypliny sztuki w Europie, miejsce ekspozycji zaś w szczególny sposób podkreśla otwartość na eksperyment.

Zastosowanie technologii cyfrowych do celów artystycznych zmieniło sytuację współczesnej sztuki. Pojawiły się formy działań artystycznych, których źródłem są koncepcje nowych, nietypowych narzędzi do budowania przekazu artystycznego (…). Tradycyjne technologie analogowe, które były wykorzystywane przez artystów wcześniej, takie jak fotografia, film, wideo, po przejściu na cyfrowe systemy obrazowania stworzyły jeszcze większe możliwości kreowania wizualnej realności. Warsztat cyfrowy stał się dla twórczości artystycznej warsztatem niemal totalnym (…). Grafika cyfrowa, zwłaszcza ta reprezentowana w formie wydruku na papierze, ale i w każdej innej postaci, na przykład projekcji, zyskała w Polsce wielu zwolenników, nawet wśród początkowych jej oponentów rozmiłowanych w subtelnościach tradycyjnego warsztatu.

Nagroda w formie wystawy: Natalia Romaniuk za zestaw prac: „de-rekonstrukcja 1” i „de-rekonstrukcja 8” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Nagroda w formie wystawy: Natalia Romaniuk za zestaw prac: „de-rekonstrukcja 1” i „de-rekonstrukcja 8” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Gdyńskie Biennale pojawia się w momencie, gdy technologie cyfrowe w grafice przeobraziły tę dyscyplinę niemal całkowicie, a cyfrowy warsztat graficzny stał się czymś tak normalnym, jak wiele technik tradycyjnych, takich jak drzeworyt, akwaforta wraz z innymi technikami wklęsłodrukowymi, litografia, sitodruk czy techniki offsetowe.

Prof. Jan Pamuła

Nagroda w formie wystawy: Marek Sibinsky (Czechy) za pracę „New world” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Nagroda w formie wystawy: Marek Sibinsky (Czechy) za pracę „New world” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Biennale odbywa się w formie dwuetapowego konkursu dla uczestników z kraju i zagranicy. Zgłoszenia przyjmowane były od 1 do 25 czerwca 2016 roku. Podczas pierwszych obrad jury zakwalifikowało do wystawy Biennale prace 99 autorów, w tym 22 z zagranicy i 77 z Polski.

II Nagroda: Wojciech Muller za pracę „Cruz 2” (źródło: materiały prasowe organizatora)

II Nagroda: Wojciech Muller za pracę „Cruz 2” (źródło: materiały prasowe organizatora)

Skład jury:

  • prof. Jan Pamuła – przewodniczący jury
  • prof. Adam Romaniuk – ASP Katowice
  • prof. Mirosław Pawłowski – Uniwersytet Artystyczny Poznań
  • prof. Cezary Paszkowski – ASP Gdańsk
  • prof. Andrzej Węcławski – ASP Warszawa
  • doc. PhDr Zbynek Janacek – Uniwersytet w Ostrawie
Strony: 1 2

Dodaj komentarz

Cytaty


Magazyn

Polecamy

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR