• 2018-05-14

Make up

Od 18 maja do 15 czerwca 2018 roku | Galeria Labirynt w Lublinie

W swoim podstawowym znaczeniu make-up to warstwa nakładana na skórę, tworząca maskę, perfekcyjną powłokę, która ukrywa, niweluje, kamufluje, sprawia, że cera staje się „gładka”, jednorodna.

Peleg Dishon, Ilan Yona, Merav Maroody, „Five Death Scenes”, 2017 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Peleg Dishon, Ilan Yona, Merav Maroody, „Five Death Scenes”, 2017 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Ta cienka warstwa czasem ukrywa niedoskonałości, drobne mankamenty. Nie tylko przykrywa, ale również kamufluje wszystko to, co znajduje się pod nią. Sama skóra również składa się z warstw. Każda z nich pełni właściwą sobie funkcję: naskórek zbudowany z komórek, które stale dzielą się i odnawiają, stanowi zewnętrzną powłokę; skóra właściwa przewodzi bodźce czuciowe, takie jak ból, podrażnienie czy ucisk; natomiast tkanka podskórna zbudowana z tkanki łącznej oraz tkanki tłuszczowej odpowiada za izolację cieplną i termoregulację.

Warstwowa budowa skóry oraz dodatkowa sztuczna powłoka pokrywająca jej powierzchnię (w sensie przenośnym) mogą być punktem wyjścia do zrozumienia pytań poruszanych w ramach wystawy: Czy istnieje idealna powłoka? Czy pojmować skrywanie i kamuflowanie niedoskonałości czasu, przeszłości, historii jako formę make-upu? Czy rozważać poprzez pryzmat make-upu? Jak sztuka zajęłaby się traktowaniem tych spraw?

Peleg Dishon, Ilan Yona, Merav Maroody, „Five Death Scenes”, 2017 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Peleg Dishon, Ilan Yona, Merav Maroody, „Five Death Scenes”, 2017 (źródło: materiały prasowe organizatora)

Wystawa ujmuje zagadnienie makijażu w sposób metaforyczny, odnosząc się do ukrytych sił drzemiących głęboko pod powierzchnią oraz do wszelkiego typu pęknięć w sensie geograficznym, kulturowym, społecznym, a także politycznym. Jednak zagadnienia te posuwają się dalej, poza zwykły „tematyczny” kontekst, próbując zawrzeć w zasadzie swej organizacji również dziwną logikę „tematu”. Jej składnia jest zbiorem opierającym się na montażu i demontażu, który wystrzega się wszelkiej metodycznej, systemowej i logicznej formalizacji. Pęknięta i pękająca – odnosi się do rys i podziałów między pojęciami takimi jak: realizm i fikcja, religijność i świeckość, ironia i tragedia, przyjemność i ból, poetyckość i polityczność.

Peleg Dishon, „The Pledge, Turn And Prestige”, detal (źródło: materiały prasowe organizatora)

Peleg Dishon, „The Pledge, Turn And Prestige”, detal (źródło: materiały prasowe organizatora)

Artyści/artystki: Anisa Ashkar, Michal BarOr, Yosef-Joseph-Yaakov Dadoune, Peleg Dishon, Yoav Friedlander, Daniel Kiczales, Eli Petel, Dafna Shalom, Irit Tamari
Make up
Kuratorka: Drorit Gur Arie
Współpraca: Tal Schwartz
Od 18 maja do 15 czerwca 2018 roku
Otwarcie: 19 maja 2018 roku, godz. 19.00
Galeria Labirynt w Lublinie

Dodaj komentarz

Cytaty


Magazyn

Polecamy

U have turned off the Artwork.

On the other hand U have become integrated with an interactive art experience.

Yes, U can go back but U can't change the fact that U've been integrated...

In case U want 2 turn the Artwork back on just click one of the other buttons.

CODEMANIPULATOR